Защо ChatGPT накара Google да обяви Код Червено?

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Какво всъщност е ChatGPT и с какво привилегирова най-използваната интернет търсачка до този момент в световен мащаб?

Наскоро нашумелият изкуствен интелект, продължава да помита всичко по пътя си. Вече имаме възможността да посрещнем с аплодисменти – софтуер, който дава пълни и ясни отговори на почти всяка зададена тема, наименуван като ChatGPT.

Макар че мненията са противоречиви, заради уронване и ограбване на творческия труд. Поради причината, че този софтуер извлича вече създадено съдържание в интернет пространството, макар и да го прави уникално.

Защото голям процент от потребителите се опасяват в това, че тази програма може да замести работата на копирайтъра (като създава текстово съдържание) или да пише кодове, което замества дейността на програмиста.

Защо появата на този „феномен“ предизвика смут в Google?

Главната причина за възникналият проблем, е че Google, до голяма степен разчита на бизнес модел, който се изразява в доходи от реклами.

Докато ChatGPT му конкурира, чрез директния си отклик, спрямо зададените въпроси от страна на потребителите, намирайки се само на един клик разстояние. Без наличието на набор от линкове с препратки, реклами и лутане в намирането на удовлетворяващ интереса на търсещия – отговор.

Иновативното в същността на ChatGPT е генерираната информация, която е винаги уникална и различна сама по себе си.

Главното опасение на Google, е че има вероятност ChatGPT да се създаде трудност от страна на потребителите да кликват върху линкове с Google реклами.

Няколко дни след публичното си откриване, ChatGPT вече има над 1 милион консуматори.

Потребителите са изпробвали чат бота в различни аспекти. От написване на есе и направата на интервю до създаване на банери и програмиране на различни езици.

Но, тъй като ChatGPT, все още е в своята Бета версия, дава неточности. Както и не може да разграничава доказани факти и фалшива информация.

Към днешна дата, компанията се оценява на 29 млрд. долара.

Това е и главната причина, поради която Гугъл се колебае да пусне своя AI чат бот LaMDA.

Последвай @digitalnosti

Kак да увеличиш продажбите си с минимум 37%, посредством Google Ads? Изтегли ръководството.

5 1 Гласувайте
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари