
3 Велики правила, чрез които златната рибка винаги ще бъде закачена за твоята кукичка
- Alexandra
- Продажби
В основата на тайната към успешното развитие на твоя бизнес, стои тънката граница между Психологията и Маркетинга.
Да, точно така, те са пряко свързани.
А, знаеш ли кое е най-интересното? Познай какво дърпа конците между тези два термина?
„Златната рибка“, към която хвърляш въдицата, вече стотици пъти, сменяйки най-различни стратегии и все така тайно се надяваш да настъпи момента, в който тя да поддаде.
Дългосрочен клиент + периодични покупки = стремежа на всеки един дълбокоуважаващ себе си и бизнеса си търговец.

Но дали тази постановка е действително, толкова трудно осъществима?
С цел, да възстановим щастливите ти очаквания, те каним на едно виртуално пътешествие, в което ще разкрием най-ефективните начини, чрез които да насочиш клиента, в желаната от теб посока.
Знаеш, всички успешни бизнесмени са претърпели огромни загуби по пътя към славата.
Познатият принцип – проба-грешка.
Е, да, но тези събития водят своето начало – много, много години назад. И реално, това е причина за радост, знаеш ли защо? – Не е нужно да откриваш топлата вода, защото някой друг преди теб е свършил тази работа и то многократно.
Времената са модерни и динамични, но има една малка подробност, която е затвърдила мястото си на челна позиция, откакто свят съществува – трендът.
Чудесна начална стъпка за успешното развитие на твоя бизнес, но това със сигурност не е достатъчно.
Защото пораждането на тренда води началото си от оригинална идея, която масата одобрява и възприема за актуална.
А, достигането до този момент, понякога е като игра на ези-тура.
Голяма част от обществото, се стреми по всевъзможни начини да популяризира бранда си, чрез актуалното в момента.
Един чудесен пример за това е – Елвис Пресли.
За достигането до върховата му точка е използван изключително впечатляващ метод, който впоследствие се е превърнал в тренд.
За популярността му са виновни „фалшиви тълпи от крещящи фенове“ момичета, на които е било заплащано, за да вдигат шум около Елвис при всяка негова изява.
Да, тази стратегия е подпомогнала изцяло инвестицията в таланта на певеца. Предвид това, че все още се води като един от най-известните изпълнители в световен мащаб.
Има няколко начина, чрез които можеш да фокусираш вниманието на потенциалните си клиенти, без да полагаш усилия и средства като игра на тото.

Тяхната същност се изразява във:
1. Възприятие
– Атрактивно представяне на продукта.
Тук, в пълна сила влиза посланието към потребителя.
Да ги разделим на два компонента – позитивно и негативно послание.
Като и в двата случая основата е положена върху болката и нуждата на потребителя.
При позитивната изява, съдържанието ще е насочено към ползите от продукта и „Как те биха задоволили максимално нуждите на клиента?“
Ако приемем, че даден бизнес е свързан с продажбата на „Добавки за отслбване“, то посланията към потребителите могат да звучат по следните начини:
(Позитивна насоченост) – „Бъди готов за промяна, още на мига! Изяви себе си в най-добрата светлина, влез в топ форма за секунди!“
(Негативна насоченост) – „Писна ли ти от подутият стомах и чувството на дискомфорт? Кажи край на мъчителните диети, скъсай списъкът с ограничения! Не чакай до утре!“
2. Вземане на решение
– Чист дизайн и конкретика.
Потребителят предпочита по-опростените визии, съчетани с по-конкретен и лесно разбираем текст. Колкото по-малко усилия му коства, толкова по-лесен е пътя към ангажирането на неговото внимание.
3. Опит с продукта
– Заблуда за притежание
Какво ще рече това?
Ползата е да вродиш идеята в потребителя, че притежава продукта, още преди да го е закупил.
Пример за това, могат да бъдат автокъщите, които предлагат на купувачите „test drive“ на избрания от тях автомобил.
По този начин, потребителят изпитва чувство за принадлежност, което ускорява процеса на покупка на N-та степен.
Тази стратегия показва „Как хората са по-склонни да оценят повече, нещо което възприемат като свое, независимо дали всъщност им принадлежи или не.“
Разбира се, поведението и възприятието на всеки един потребител е строго индивидуално, но въпреки това, в основата на тези похвати са положени общовъздействащи трикове на психологическа основа, които зараждат мигновен успех.
Теми

-
Как потребителите стават все по-чувствителни към етичните практики и прозрачността на брандовете и как това влияе на възприятието им20 ное. 2024 Психология
-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите


Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.
Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“
Тагове

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно:
