Как да създам успешна Facebook реклама за онлайн магазин от нулата - Част 2

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

В предната статия разгледахме как да създадете Facebook рекламен акаунт от нулата. Описахме стъпките, през които трябва да преминете, за да може този акаунт наистина да работи за бизнеса. Да, всички тези настройки са от изключително значение и не трябва да ги пропускате, ако искате кампаниите ви да работят правилно, а не просто да харчат бюджет между другото. 

Във втората част обучението сме побрали всички онези важни детайли около създаването на самите рекламни кампании, asset групи и реклами.

Използвайте видеа и криейтиви, които не са стокови

Покажете истинското лице на своя бизнес, като използвате снимки и видеа, които не са просто свалени от сайт за фотографии, свободни от авторско право. Покажете, че организацията наистина се управлява от хора. Проявете собствената си оригиналност и застанете твърдо зад идентичността на бранда, за да успеете да привлечете внимание и да бъдете запомнени. Причината е че лъскавите рекламни снимки, в стила на някой, който дори не познавате лесно ще бъдат пропуснати в стената на потребителите. А на първо място, целта на рекламата е да продаде клика. Едва след като потребителите са отишли на сайта, целта на страницата е да продаде продукта или услугата.

Създайте продажбени фунии и за хората в TOF използвайте дълги текстове, а за BOF кратки

Не всички се интересуват еднакво от продуктите или услугите, които предлагате. Някои дори не са чували за тях и нямат представа, че имат проблем, който продуктът или услугата може да реши. Тези потребители се намират в началото на потребителската пътека, или както го наричаме в маркетинга BOF (bottom of the funnel).

Дългите текстове са по-подходящи за началото на потребителската пътека или както го наричаме - BOF.

Това е така, защото тези хора се намират в етап на проучване, все още не са достатъчно запознати с темата ис удоволствие биха прочели това-онова. Разбира се, съдържанието трябва да бъде увлекателно, полезно и наистина да носи стойност на потребителя, за да задържи вниманието му. Съществува схващане, че в днешно време хората не обичат четат, което не е вярно. Те просто не обичат да четат скучни стени от текст, без никако форматиране, без никаква стойност за тях самите.

Кратки текстове за края на потребителската пътека - TOF

Други потребители вече знаят, че имат такъв проблем и търсят решение за него, други са в етап на проучване на възможности, а трети вече търсят подходящия продукт, който да запят. Тези които се намират в етапа преди осъществяване на поръчка и само избират най-добрата възможност са в края на потребителската пътека, или TOP (top of the funnel).

Създайте кампанията с повече групи aдset groups и повече реклами в всяка асет група

По този начин алгоритъмът ще има може да избора, сам ще разпредели повече бюджет и ще започне да показва тези, които се представят най-добре. Също така вие ще си дадете сметка кой криейтив или коя аудитория конвертира повече. И още един съвет, винаги използвайте настройката CBO – campaign budget optimization. Така, фейсбук сам ще прецени на кои рекламни групи да разпредели средствата за реклама.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно

Последвай @digitalnosti

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно:

5 1 Гласувайте
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари