Статия със съвети как да създадем работещи Facebook реклами за онлайн магазин

Как да създам успешна Facebook реклама за онлайн магазин от нулата - Част 1

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Дори и най-съвършеният сайт е нищо, ако не вкарваме правилния трафик от потребители в него. Един от начините да съберем аудитория от посетители, готови не просто да разглеждат, но и да купуват е чрез платена Meta реклама (Facebook и Instagram). В тази статия, ще ти покажа стъпка по стъпка как да създадеш работеща Facebook рекламна кампания, подходяща за онлайн магазин.

Започни със създаване на страница в платформата Facebook

За да рекламираш във Faceook, първо трябва да имаш Faceook страница на бизнеса. Създаването на Facebook страница става чрез личен потребителски профил.

Създаване на рекламен акаунт

След като вече имаш страница, можеш да публикуваш органични постове, както и да ги подсилваш, но по този начин няма да достигнат до много хора. За да създадеш професионална реклама, която да обхване широка аудитория и да е настроена, така че да продава и да се подобрява с време, необходим ти е бизнес акаунт, както и рекламен акаунт.

Създай фейсбук пиксел и го конфигурирай със сайта, за да отчита продажби

Ако рекламираш чрез Facebook, но не проследяваш продажби и събития е напълно нормално да не виждаш особен резултат от вложения бюджет за реклама.

След като свържеш Facebook страницата и сайта чрез pixel, не просто ще виждаш коя реклама продава и коя не, а събираш данни за аудиторията си. Рекламният акаунт и кампаниите се обучават и оптимизират, на база тези данни. Следователно колкото повече данни събираш, толкова по-добре е това за рекламните акаунти.

Точно заради това, в началото е необходимо известно време, докато кампаниите заработят, както трябва (точно така, ако акаунтът е нов не очаквай да завалят продажби още в следобеда на първия ден. Онлайн рекламата не работи по този начин. 😉
Разбира се, не всички бизнеси на планетата са еднакви и всеки изисква собствен маркетингов подход. В много случаи е добре да създадеш Custom Conversion Events, или собствени събития за проследяване, които да пасват на нуждите на бизнеса и на съответната кампания.

Facebook пиксел не е достатъчен, затова генерирайте Conversion API token и го добавете към сайта

Нещата станаха малко по-сложни след ъпдейта IOS 14, който ограничи събирането на данни, чрез бисквитки, от страна на Apple. Интеграцията на Conversion API събира данни на сървърно ниво. По този начин се оптимизира насочването на реклами, намалява се цената на постигнат резултат (придобиване на поръчка, осъществяване на регистрация) и се подобрява отчетността.

Инсталацията на Conversion API оптимизира отчетнотта от мобилни устройства. И проследяването на тези действия вече не е никакъв проблем.

Покажете се отново с ремаркетинг

Създаваме ремаркетинг кампания, като свържем каталог с продукти от сайта с рекламния акаунт на Facebook. Но разбира се, продуктите в много сайтове се обновяват ежедневно. За да не се налага да правите тази връзка отново и отново, извличате продуктите динамично.

Извличайте продуктите си чрез динамичен каталог

Това се случва чрез интеграция или написан от програмист код, който се поставяна на сайта. Ако сайтът ви е на платформа, като WordPress или OpenCart е твърде вероятно да има създадена готова интеграция и да не е необходима намесата на програмист.

Това са първоначалните настройки, без които рекламните ви кампании не биха могли да работят добре.


Научете от следващата статия как да създадете работеща Facebook реклама.

- Как да създадете аудитории, на база поведение на потребителите.
- Какви изображения работят и защо да ги използвате.
- Как да адресирате посланията си в копито.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно

Последвай @digitalnosti

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно:

5 1 Гласувайте
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари