Как съвременните измамници печелят от хорската симпатия (законно)

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Внимание: Няма да показваме нито един от замесените акаунти, за които говорим. Статията има за цел да информира, а не да изпраща трафик към въпросните бизнеси.

Сега по същество. Има една често срещана рекламна тактика, която се разпространява напоследък – забелязахме я в Twitter, както и Facebook и Instagram. Ето я „измамата“ в три стъпки:

  1. Фирма за дропшипинг (често продаваща нискокачествен продукт) създава акаунт в социалните мрежи.
  2. Фирмата пуска реклама със съобщение от рода на:  „С мъка съобщаваме, че нашият малък магазин затваря 😔. Предлагаме 50% отстъпка за останалите ни артикули през следващата седмица, докато се изчерпят„.
  3. Бам! Импулсивни продажби…

Но дали това наистина са измамници или обикновенни хора, които наистина фалират?

Поразровихме се малко:

Повечето от акаунтите, които пускат този вид реклами, е повече от вероятно да лъжат. Много от тях са нови акаунти, които водят до типичните аматьорски дропшипинг сайтове, скалъпени за 10 минути. Секциите за коментари на тези реклами често са пълни със съчувствени коментари, както и такива, които оборват някои от възраженията, свързани с продукта. Дали тези коментари са от истински хора или от ботове, всеки се досеща… Но едно е сигурно и то е, че тези реклами печелят пари.

Животът не е честен…

Защо са толкова успешни тези реклами, въпреки съмнителният вид на повечето сайтове? Защото предизвикват съчувствие. Хората четат рекламата и си мислят: „Те затварят, тъжна работа“, после като посетят сайта „Хм, този продукт изглежда готин“, а накрая „Хммм, защо аз да не им помогна като си купя нещо!“ С други думи, симпатията служи като кукичка за осъществяване на продажби.

Но това е само едната страна на монетата. Другата причина, която кара хората да купуват е нещо, което вече сме коментирали в предишни статии, а именно така нареченият FOMO.

Виж статията: Как да хакнеш съзнанието на твоите клиенти чрез неврописане

Комбинацията от намалена цена, фалирал бизнес (в превод – последен шанс да купиш от тях), както и посланието “валидно до изчерпване на количествата” придава чувство на спешност и дава основание на хората да вярват на цялата история.

Да бъдеш или да не бъдеш… легален измамник…

Изобщо не ви съветваме да подвеждате хората по този начин, това е гарантирана формула да изгубите доверието и уважението на своите клиенти, ако развивате сериозен бизнес.

В България (сигурно и по целя свят) в началото на века, още преди GSM-ите да станат популярни, има не малко локални бизнеси, които се изкушават да приложат тази стратегия. Бързите печалби са налице, но много бизнеси после губят голяма част от клиентите си и в последствие наистина фалират…

Извод: Симпатията е мощна кукичка, която работи двустранно! Ако успееш да намериш етичен начин да я вкараш в маркетинга си – прави го, ще генерираш много продажби. Но не лъжи хората.

Бонус идея: много по-добър маркетинг е да обвържеш бизнеса си с благотворителна кауза, за да знаят хората, че купувайки от теб, те помагат и на някой друг. Това наистина кара потребителите да се чувстват добри и полезни, но това е тема за друга статия.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с изключително полезни практически съвети как можеш повишиш продажбите си с минимум 37% посредством Google Ads:

0 0 Резултати от гласуването
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари