
Методът на Харуки Мураками, който му спечелва оскар и милионна аудитория
- Денислав Русанов
- Психология на продажбите
Поне си чувал/а за Харуки Мураками, ако не си чел/а нищо от него. Филмът „Карай колата ми“, базиран на един от разказите му, спечели „Оскар“ за най-добър международен игрален филм тази година.
Като цяло, неговото творчество е доста… нестандартно. И именно това му спечелва милионна аудитория по целия свят. Но дали неговата креативност и нестандартното мислене са главната причина за огромния му успех?
Без грам съмнение, Мураками умее да пише увлекателно, дори и за хора, които по принцип не четат подобен стил романи. Това го поставя на челна позиция в западния свят до автори като Стивън Кинг, Нийл Геймън и Брандън Сандерсън.
Оказва се обаче, че Мураками не покрива типичният стереотип за творец, който поставя вдъхновението в центъра на живота си.
Ето и правилото на Мураками за писане на романи: Той пише определено количество думи всеки ден, по-точно 1600. Нито повече, нито по-малко.
Ако се чувства особено вдъхновен, прекъсва писането, когато достигне лимита си от 1600 думи. А когато просто не може да напише нищо, пак се принуждава да достигне броя на думите си.
Защо?

Мураками вярва, че ежедневният ритъм от 1600 думи му помага да бъде честен към себе си. В противен случай е много лесно да нарушиш навиците си, а това води до лоша дисциплина. Лошата дисциплина води до нехайство, а то от своя страна не води до нищо хубаво.

Това какво общо има с маркетинга и бизнеса?

Всъщност всяка сфера изисква креативност. Да осчетоводиш приходи по хитър начин, за да избегнеш данъци също е доста креативна работа. Но нека в случая да се фокусираме върху маркетинга. Това е добър съвет за тези, които се занимават с каквато и да е творческа работа, независимо дали става дума за писане на съдържание, копирайтинг, дизайн, резултатен маркетинг и т.н. Всеки знае от първа ръка, че в някои дни човек се чувства необичайно вдъхновен, а в други не съвсем. Правилото за последователност на Мураками ще да ти помогне да контролираш работата и да се застраховаш срещу неоползотворени работни часове.
Теми

-
Как потребителите стават все по-чувствителни към етичните практики и прозрачността на брандовете и как това влияе на възприятието им20 ное. 2024 Психология
-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите
Kак да увеличиш продажбите си с минимум 37%, посредством Google Ads? Изтегли ръководството.
