5 изпитани метода, с които да спреш скролването и да привлечеш вниманието на потребителите…

… И да ги превърнеш от бъдещи в настоящи клиенти

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Представи си свят без конкуренция. 

Свят, в който само и единствено ТИ съществуваш за своите клиенти. 

Там, където винаги ТИ и ТВОЯТ продукт или услуга ще излизат в съзнанието на потребителя в момента, в който си помислят, че имат проблем. 

Няма борба, няма предлагане, няма съревнование…

Май ще ти е скучно

Истината е, че конкуренцията всъшност е нещо добро.

Тя ти помага да бъдеш повече, да даваш повече и да се усъвършенстваш с всеки изминал ден. Да мислиш иновативно и винаги да намираш нови начини.

Не е лесно, но пък печеленето в борбата си заслужава всяко усилие, нали?

Имам добра и лоша новина за теб. 

Лошата е, че няма как да махна конкуренцията, а и не бих го направила, дори и да можех. Обичам съревнованията, както и да ги печеля. А щом четеш този блог и тази статия, вярвам, че ти – също.

Добрата обаче е, че мога да ти дам 5 изпитани техники, които ако приложиш, ще останеш в съзнанието на твоя бъдещ клиент

…завинаги.

Тези техники са толкова мощни, че ако ги последваш е възможно не само да си намериш нови клиенти, да затвърдиш старите, а и те да те препоръчват на своите роднини и приятели. Сещаш ли се какво означава? Да, точно така – безплатна реклама, повече клиенти, по- голям оборот и приходи. 

Готов/а ли си? Ето ги:

1. Използвай интересни “кукички” за привличане на вниманието

Кукичките са прихологически подход, който лесно привлича вниманието на хората. Ползват се често в рекламите за фейсбук и кратките видео клипове тип Рийл и ТикТок, като целта им е да накарат човек да спре да скролва и да обърне внимание на текста/ видеото.

Ако посланието ти в първите секунди на рекламата ти е “Продавам продукта Х”, освен ако не е на много “гореща” аудитория, едва ли ще има огромен успех. (Гореща аудитория са тази част от клиентите ти, които те познават, вярват, купували са вече от теб)

Ето с какво да го замениш:

“Знаеш ли, че…”
“И ти ли имаш проблем с…”
“Всички знаят, че… Но има и нещо друго…”
“Първият в света/ България/ Град… е вече тук”
Друг начин за привличане на вниманието е, ако опишеш как би изглеждало ежедневието на бъдещият ти клиент, ако ползва продукта или услугата ти: “Представи си животa ти след година…”
И тук вече сте заковали вниманието.
Следва друга, не по-лесна част: да го задържим.

2. Винаги поставяй клиента в центъра на рекламното съобщение.

Вероятно, когато поставяш своя бранд в центъра на събитията, ще привлече някакви клиенти. Но истината е, че хората са обсебени от едно – от тях самите.

Няма да се изненадаш като ти кажа, че ако искаш да имаш добри взаимоотношения с някого, трябва да подкрепяш, да разбираш и да бъдеш съпричастен към него.

Същото поведение е валидно и в професионалните отношения, без значение дали работиш или продаваш на частни лица или фирми. Зад всяка компания се крие човек с емоции и чувства, който жадува да бъде чут, видян и разбран.

3. Ползи срещу характеристики

Когато говориш за продукта или услугата, която рекламираш, не ползвай само характеристиките. Наблегни на ползите, които носиш в живота на клиента си. Бонус точки, ако са разказани като история – хората обожават истории, те са силно закодирани в нашето ДНК.

4. Ефектът на бандата

Случвало ли ти се е твой приятел да е толкова доволен от покупката си, че постоянно да я хвали, и на теб не ти остава нищо друго, освен да купиш и ти и да видиш за какво е целият този шум.
Това е “ефектът на бандата”. Ето как да го ползваш:

Добави social proof /и нека да е истински/. Според изследванията, 66% от клиентите споделят, че е по- вероятно да купят даден продукт ако има мнения от клиенти, които вече ползват продукта ви.

Още един бонус от мен: Слагай само мнения, които имат тежест, т.е дават повече информация за ползването на продукта, как им се е отразило на качеството на живот, дали ще го препоръчат на близки и т.н.

А ти не се страхувай да поискаш от своите клиенти да ти дадат тази така ценна информация – доволните ще го направят на драго сърце, просто им напомняй по мил и деликатен начин.

5. “Ръка, която дава…”

Винаги, винаги, винаги давай повече, отколкото струва твоят продукт или услуга.

Малки подаръчета, красива опаковка, персонални отстъпки са само част от методите, с които да накараш твоят клиент да се чувства специален.

Не е задължително да даваш подаръци във вид на предмети.

Персонално внимание, насърчаване, насочване и показване потенциала му са също толкова ефективни, особено ако продаваш услуги като коучинг, обучения или менторство.

Истинската връзка се основава на размяна на емоции и подкрепа. Станете близки с клиентите си. Не се страхувай да покажеш лицето си, да разкажеш историята си.

Разкажи какво те прави различен/на, и го изтъквай. Когато хората се припознаят в историите ти, в ценностите, в мисията, е много по- вероятно да те почувстват по- близки, да ти се доверят и да купят от теб (отново и отново).

И така, ако приложиш тези 5 техники ти гарантирам, че твоят бъдещ клиент ще те почувства по – близо, ще ти се довери и ще те препоръчва.

С коя техника ще започнеш да изграждаш по-голямо доверие у своите клиенти?

Ти имаш ли свои трикчета, които ползваш, за да впечатлиш и спечелиш клиент?

Сподели ми в коментар 🙂

Хареса ли ти статията?

Ако си любопитен за повече информация по темата, последвай ме в Инстаграм.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно

Последвай @digitalnosti

Как да използваме AR ефекти като част от маркетинговата стратегия, за да работят за бизнеса? Изтегли ръководство.

5 2 Резултати от гласуването
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари