
Как Amazon скри шапките на останалите платформи, реещи се в маркетинг пространството
- Alexandra
- Новини
Рекламният бизнес на Amazon отбеляза значителен ръст в последно време, като приходите му се увеличиха с 19%.
Междувременно Google и търсачката на Microsoft – Bing, се сблъскват с драстично забавяне на рекламния си бизнес.
Рекламният успех на Amazon се дължи на способността на компанията да достига до широка аудитория, чрез огромната си платформа за електронна търговия. Платформата на компанията предоставя на рекламодателите достъп до милиони потребители, което я прави доста привлекателна за фирмите, които искат да рекламират своите продукти или услуги. Приходите на Amazon от реклама растат бързо, тъй като все повече фирми се стремят да се възползват от тази възможност, за да достигнат до по-широка аудитория.

За разлика от Amazon... Google и Bing отбелязват забавяне в рекламния си бизнес, поради нарастващата конкуренция

Възходът на тези техни „съперници“ довежда до по-фрагментиран рекламен пазар, като рекламодателите разпределят бюджетите си между множество платформи. Това води до по-бавен растеж от страна на Google и Bing, които се борят да запазят господстващото си място в рекламното пространство.
Независимо от забавянето на темповете, Google и Bing, все още доминират на рекламнияпазар в търсачките, като по-голямата част от средствата за реклама, базирана на търсене, преминават през техните платформи.
Въпреки че рекламното звено на Amazon, все още представлява малка част от приходите на компанията, възлизащи на 149,2 млрд. долара през четвъртото тримесечие, то представлява бързо развиваща се област, която според анализаторите може да се превърне в ключов играч на пазара за цифрова реклама.
Но дори това, че инвеститорите са доволни, че Meta намалява разходите си, продажбите на компанията през четвъртото тримесечие спадат с 4% на годишна база до 32,17 млрд. долара.
Ръководителите на Meta обясняват, че не очакват скорошно възстановяване на пазара,относно цифровата реклама.

"В съответствие с нашите очаквания, приходите за четвъртото тримесечие останаха под натиск от слабото търсене на реклама, което според нас продължава да бъде повлияно от несигурната и нестабилна макроикономическа обстановка."

Дори Alphabet отчита приходи от реклама за четвъртото тримесечие в размер на 59,04 млрд. долара, което е спад, спрямо 61,24 млрд. долара през предходното тримесечие. В заключение, докато рекламният бизнес на Amazon продължава да се развива с бързи темпове, Google и Bing се сблъскват със забавяне, тъй като се борят да запазят господстващото си положение в условията на нарастваща конкуренция. Въпреки това рекламният пазар в търсачките остава изключително доходоносно място и бъдещето му изглежда светло за всички участници в него.
А колко е общото сумарно месечно прекараното време от страна на потребителите в най-използваните социални платформи – Facebook, YouTube, Whatsapp?
Петото място в класацията се заема от Twitter с – 5.5 часа
Четвъртото място отива при Instagram с –12 часа
На трето место се нарежда YouTube с – 23.1 часа
А, челната позиция се заема от TikTok с – 23.5 часа
Въпреки това потреблението в социалните медии продължава да расте
Счита се, че броят на потребителите в социални мрежи е нарастнал с до 4,76 милиарда през януари 2023 г. в сравнение с 2,7 милиарда отпреди пет години. А, потребителите остават в социалните медии по-дълго: средно по два часа и половина на ден.
Мат Навара публикува в Туитър разбивка на средната цена на 1000показвания (CPM) на най-популярните платформи, през последното тримесечие на миналата година:
Винаги е полезно да имаме представа къде можем да ангажираме максимално потребителското внимание и какъв бюджет да отделим.
Мета: 13,35 щ.д.
TikTok: 7,43 щ.д.
Snapchat: 7,23 щ.д.
YouTube: 6,45 щ.д.
Amazon: 1,58 щ.д.
Търсене в Google: 1,25 щ.д. (CPC) – цена на клик.
Според статистика, най-ангажиращите социални медии за представяне на реклама са:
1. Face book, който има най-много потребители, но е и най-скъпият.
2. TikTok и Amazon, които са достойни конкуренти с висока ангажираност и по-ниски цени.
Теми

-
Как потребителите стават все по-чувствителни към етичните практики и прозрачността на брандовете и как това влияе на възприятието им20 ное. 2024 Психология
-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите


Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.
Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“
Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно


Тагове


Kак да увеличиш продажбите си с минимум 37%, посредством Google Ads? Изтегли ръководството.
