Facebook ъпдейт: "Този тип постове са проблемни, махнете ги!"

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Facebook иска съдържанието в платформата да бъде „по-малко проблематично“.
Според Meta проблематично съдържание не е само спам или junk – те имат предвид и съдържание, което е viral и кара хората да напускат платформата (например – горещи новини, клипове от YouTube и тн).

Изглежда, че от Meta искат да насочат фокуса на потребителите върху публикации с ангажиращо съдържание в платформата, а не върху публикации с ангажиращо съдържание извън платформата. Това е напълно логичен и очакван ход, като все повече платформи се очаква да приложат сходни политики, имайки предвид, че в днешно време вниманието на хората е по-скъпо от всякога и е главният най-ценен ресурс на планетата.

Искаш съдържанието ти да достигне до възможно най-много хора ОРГАНИЧНО? Тогава е по-добре да следваш препоръките на платформата.

Meta публикува своя доклад за широко гледаното съдържание за Q3 2022 за Facebook, който разкрива вида съдържание, представящ се добре в платформата.

Предпочитано е съдържание без линкове. Почти 50% от съдържанието на фийда идва от публикации на приятели или повторно споделяне. След новия ъпдейт, органичното съдържание без линкове е нараснало с 15%. Също е нарастнал и броят на груповите публикации във фийда.

Facebook намалява обхвата на органичното съдържание с линкове...

Всички публикации с линкове постепенно биват скривани, за да се предотврати напускането на платформата.

През 2022 г. публикациите без връзки представляват 92,3% от всички показвания на съдържанието във фийда. Така че, ако искате да популяризирате блога си или да споделяте статии, ще трябва да… проявите креативност.

Трябва да признаем, че това е доста умен ход от страна на Facebook. Това е техният начин да кажат: “Щом искаш да рекламираш други сайтове и платформи, плащай си за реклама!”…

Мъртво ли е органичното пренасочване на трафик?

Мързеливият начин на рекламиране със сигурност вече няма да носи резултати. Промените, които Meta наложи, облагодетелстват креативните и ангажиращи публикации, които дават причина на хората да прекарват повече време в платформата.

Някога успешни, стратегиите за генериране на трафик от Facebook групи вече окончателно не работят. Все пак винаги има различни начини да пренасочиш трафик по органичен начин.

Бонус идея: Например, ако публикуваш видео, направи призив в края на видеото хората да се свържат с теб на лично съобщение и настрой чат бот, който автоматично да изпраща линк към твоя сайт. Старай се постовете ти да дават стойностна и интересна информация, така повече хора да реагират на тях, защото алгоритъмът на Facebook иска точно това.

Ако в момента не ти хрумват никакви гениални идеи как да създадеш стойностни публикации, тогава прочети статията Как да “хакнеш” съзнанието на твоите клиенти чрез неврописане.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно:

5 2 Резултати от гласуването
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари