
Facebook ъпдейт: "Този тип постове са проблемни, махнете ги!"
- Денислав Русанов
- Психология на продажбите
Facebook иска съдържанието в платформата да бъде „по-малко проблематично“.
Според Meta проблематично съдържание не е само спам или junk – те имат предвид и съдържание, което е viral и кара хората да напускат платформата (например – горещи новини, клипове от YouTube и тн).
Изглежда, че от Meta искат да насочат фокуса на потребителите върху публикации с ангажиращо съдържание в платформата, а не върху публикации с ангажиращо съдържание извън платформата. Това е напълно логичен и очакван ход, като все повече платформи се очаква да приложат сходни политики, имайки предвид, че в днешно време вниманието на хората е по-скъпо от всякога и е главният най-ценен ресурс на планетата.
Искаш съдържанието ти да достигне до възможно най-много хора ОРГАНИЧНО? Тогава е по-добре да следваш препоръките на платформата.
Meta публикува своя доклад за широко гледаното съдържание за Q3 2022 за Facebook, който разкрива вида съдържание, представящ се добре в платформата.
Предпочитано е съдържание без линкове. Почти 50% от съдържанието на фийда идва от публикации на приятели или повторно споделяне. След новия ъпдейт, органичното съдържание без линкове е нараснало с 15%. Също е нарастнал и броят на груповите публикации във фийда.
Facebook намалява обхвата на органичното съдържание с линкове...

Всички публикации с линкове постепенно биват скривани, за да се предотврати напускането на платформата.
През 2022 г. публикациите без връзки представляват 92,3% от всички показвания на съдържанието във фийда. Така че, ако искате да популяризирате блога си или да споделяте статии, ще трябва да… проявите креативност.
Трябва да признаем, че това е доста умен ход от страна на Facebook. Това е техният начин да кажат: “Щом искаш да рекламираш други сайтове и платформи, плащай си за реклама!”…
Мъртво ли е органичното пренасочване на трафик?

Мързеливият начин на рекламиране със сигурност вече няма да носи резултати. Промените, които Meta наложи, облагодетелстват креативните и ангажиращи публикации, които дават причина на хората да прекарват повече време в платформата.
Някога успешни, стратегиите за генериране на трафик от Facebook групи вече окончателно не работят. Все пак винаги има различни начини да пренасочиш трафик по органичен начин.
Бонус идея: Например, ако публикуваш видео, направи призив в края на видеото хората да се свържат с теб на лично съобщение и настрой чат бот, който автоматично да изпраща линк към твоя сайт. Старай се постовете ти да дават стойностна и интересна информация, така повече хора да реагират на тях, защото алгоритъмът на Facebook иска точно това.
Ако в момента не ти хрумват никакви гениални идеи как да създадеш стойностни публикации, тогава прочети статията Как да “хакнеш” съзнанието на твоите клиенти чрез неврописане.
Теми

-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да се възползвате от кратките моменти, в които потребителите вземат решения и по какъв начин се повлияват маркетинговите стратегии?13 ное. 2024 Маркетинг хакове
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите


Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.
Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“
Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно:
