Как да “хакнеш” съзнанието на твоите клиенти чрез неврописане

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Ако искаш да превърнеш твоя сайт в печатница за пари, тогава научи изкуството на неврописането. Но какво всъщност представлява неврописането? Това е част от невромаркетинга.

Невромаркетингът е сравнително нова област на маркетинга, която изучава сетивно-двигателните, когнитивните и емоционалните реакции… 

Пълното описание ще намериш в Уикипедия.

Това, което нас ни интересува е, че това е умение за създаване на изключително убедително продажбено копи, чрез вмъкване на задействащи елементи (така наречените “тригери”), убедителни думи и кукички. Ако търсиш магически методи, с които да ангажираш вниманието на твоите потенциални клиенти, методите, за които ще научиш тук, най-много се доближават до магията.

1. Мозъкът обича числа

Използвай две числа в заглавията. Без значение дали говориш за списъци, статистика, отстъпки и тн.

Пример: 10 трика за увеличаване на средната стойност на Вашата поръчката с 50%.

Мозъкът е “програмиран” да реагира на числа. Причината за това е проста – числата са лесни за разбиране и дават много информация с малко символи.

Освен това мозъкът винаги търси ред, опростени модели, прави линии… Използването на две числа в заглавията отговаря на желанието на мозъка за ред, като същевременно създава мощна кука за залавяне на интереса.

2. Мозъкът обича казуси

Задавай въпроси. Въпросите добавят контекст, провокират любопитство и предизвикват страха от пропускане (така нареченият FOMO, “fear of missing out”). Най-ефективните реклами използват въпроси, за да представят проблем.

Пример: Уморени ли сте от дълги, проточени срещи? може да Ви помогне еди-кой си продукт…

3. Мозъкът обича цитати

Използвай точни и релевантни цитати. Започвайки статия, имейл, или видео реклама с цитат, това може да накара твоята аудитория да асоциира посланието ти с надеждност. Тази тактика работи изключително добре с публикации в блогове, проучвания и подобни формати, но е приложима и в продажбените текстове.

Пример: “Най-доброто време да засадиш дърво е преди 20 години. Второто най-добро време е сега.”

Често използван цитат от хората, които продават инвестиционни планове и проекти.

4. Мозъкът обича мощни, засилващи и описателни думи и изрази

Използвай мощни думи, които тежат в изречението. С тази тактика можеш да усилиш или намалиш значимостта на каквото и да било, стига да използваш правилните мощни думи.

Пример: „Как тази лесна система ми помогна да скалирам моя бизнес 10 пъти в мащаб!

Използвай при всяка възможност думи като лесен, умопомрачителен, разтърсващ, проверен/проучен/доказан/тестван, изгоден… Това са все думи, които правят посланието ти по-привлекателно и по-подтикващо към действие.

5. Мозъкът обича да мисли чрез 5-те сетива

Използвай сетивни думи. Подобно на мощните, засилващите и описателните думи, сетивните думи задействат визуални ефекти, миризми, звуци и усещания в мозъка на читателя.

Пример: Как да превърнете Вашите скърцащи и сковани шкафове отново в плавни и меки.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с 11 стъпки за печеливши Facebook реклами, напълно безплатно:

0 0 Резултати от гласуването
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари