Луд психологически трик, който ти помага да продаваш скъпо

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Едно е да правиш продажби, друго е да правиш скъпи продажби. Много собственици на бизнес допускат една и съща фатална грешка в своите оферти… Грешката е, че намалят цената за своите продукти или услуги.

Изначало намаленията са възникнали като маркетингов ход, който да накара потребителите да закупят повече артикули. По този начин продавачите по-бързо освобождават място в склада за новата стока, което всъщност им позволява да печелят по-бързо.

Да не забравяме, че целта НЕ е да правиш продажби, целта е да изкарваш пари. Продажбите се явяват средството за изкарване на пари.

Но как да изкарваш пари, ако оперираш на микроскопично тънки печалби? Няма как. Затова е важно да продаваш скъпо и ние ще ти покажем как да го правиш елегантно с един лесен психологически трик.

Лесно като детска игра

Постави една градинска косачка за 50 лева до друга градинска косачка за 150 лева и втората ще ти се стори скъпа. Сега кажи на клиента, че косачката от 50 лева издържа само 1 година, докато косачката от 150 лева издържа цяло десетилетие. Така внезапно втората изглежда много по-евтина от първата.

Истината е, че имаш повече власт, отколкото си предполагал/a, за това дали клиентът възприема твоя продукт като скъп или изгоден.

В крайна сметка разликата между „евтино“ и „скъпо“ зависи изцяло от контекста.

Ето как да използваш този принцип в твоя бизнес:

Това, за което говорим тук, на финансов език се нарича “обща цена на притежание”. Това е тактика, която включва преформулиране на цените, за да покаже разходите във времето, и често се използва от хора, продаващи скъпи продукти.

Ето няколко конкретни примера:

1. Един опитен уеб дизайнер таксува 5 000 лева за дизайн на твоя сайт

Въпреки, че би могъл да намериш хиляди дизайнери във Fiverr, които да свършат работата за смехотворни суми, започващи от 20 долара, дизайнерът ти напомня, че срещу тези 5 000 лева сега, ти получаваш сайт, който е специално проектиран да генерира големи приходи и направената инвестиция ще ти се изплати, в пъти повече от осъществените продажби, в най-кратък срок от време.

2. Марка облекло таксува 100 долара за бяла тениска

На техния сайт е обяснено, че тази тениска е скъпа, защото това е единствената бяла тениска, която ще трябва да притежаваш през следващите 5 години. Aко си закупил нещо по-евтино, то ще се износи в рамките на месеци.

Надявам се, вече осъзнаваш колко голям контрол имаш върху това как крайният потребител възприема цената на твоя продукт.

Готов ли си да спечелиш повече, още този месец?

Ако твоите клиенти смятат, че продуктът ти е скъп, постави продукта в контекст и клиентът много бързо ще си промени мнението.

Не забравяй също колко важна е креативността в начина на презентиране. Огромна част от бизнесите копират едни от други и допускат грешката, за която ти споменахме в началото – състезават се кой ще предложи по-ниска цена

За да избегнеш капана на тънките печалби, съветваме те да вложиш креативност. Така ще се отличиш от останалите на пазара, като в същото време продаваш на завидно по-високи цени.

Ако намираш темата за психологическите трикове за интересна, тогава виж тази статия, свързана с неврописането.

Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.

Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“

Изтегли ръководство с изключително полезни практически съвети как можеш повишиш продажбите си с минимум 37% посредством Google Ads:

0 0 Резултати от гласуването
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари