
Младите хора до 25 години харчат повече пари за интересни и новаторски продукти. Популярността на даден бранд играе второстепенна роля.
- Денислав Русанов
- Психология на продажбите
Всеки обича добри сделки, изключение не правят и хората от поколение Z.
Въпросът обаче е как различните поколения определят коя сделка е добра и при какви условия правят покупки.
Компанията Pinterest измерва, че хората, родени между 1997 и 2012 година, са закупили 80% повече нови продукти през последната година, отколкото по-възрастните поколения. Това не трябва да ни изненадва, тъй като голяма част от подрастващите имат собствени банкови сметки и пазаруват свободно. Тези тенденции наблюдаваме и у нас, въпреки че проучванията са проведени на американския пазар.
А какво можем да кажем за хората от 18 до 25 години?

Именно в тази възрастова група се наблюдават най-много направени покупки. Глобалният ръководител по стратегии и маркетинг на Pinterest, Ашиш Аря, докладва, че поколението Z е „много по-вероятно“ да изпробва нови продукти. Това се дължи на непрестанното желание за новости и иновации.
Но защо има такова разминаване в консуматорското поведение между поколенията?


Според Pinterest, това се дължи на редица събития във времето, както и на влияние от средата, в която живеем. Израстването в ерата на интернет направи младите хора по-малко привързани към определени марки и много по-лесно преминават към новия тренд. Освен това, да си един от първите, които притежават нещо, носи чувство за идентичност.
„Те непрекъснато жадуват за нови преживявания, за да култивират собствената си индивидуалност. И поради тази причина те са по-мотивирани да купуват и консумират нови продукти, да откриват и изразяват кои са и как искат да се покажат в обществото“, пише Алвин Ли от изследователският отдел на Pinterest.
Да не забравяме и инфлуенсърите

Ако един човек от поколение Z обмисля дадена покупка, едно кратко рекламно видео от познато и харесвано лице почти винаги накланя везните в полза на покупката.
И все пак, онова нещо, което не се променя през годините е влиянието от близки и приятели. Интернет просто ни позволи да почувстваме повече хора като наши близки приятели, които знаят какво искаме, макар и да не ги познаваме лично.
Теми

-
Как потребителите стават все по-чувствителни към етичните практики и прозрачността на брандовете и как това влияе на възприятието им20 ное. 2024 Психология
-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите


Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.
Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“
Изтегли ръководство с изключително полезни практически съвети как можем да използваме AR ефекти в нашите маркетинг кампании:
