Опростеният копирайтинг прави повече пари (потвърдено)

Picture of Диляна Ангелова

Диляна Ангелова

13 окт. 2023

Harvard Business Review наскоро излезе с брилянтна статия, в полза на опростения стил на писане: “Simple writing makes money”. Всъщност, колкото по-просто пишеш, толкова повече пари печелиш.

Имаше обаче една част от статията на Харвард, която привлече вниманието ни:  “Като цяло, колкото по-малко увъртания правите, толкова повече читателите ще бъдат ангажирани с това, което пишете.” Следователно, толкова повече пари ще правиш.

Познато ли ти е?

Това, което често се случва, е следното: копирайтърите сядат и започват да запълват страницата със съдържание. По време на писането те си мислят „трябва да се преборя това възражение и това, и това, това също… а какво ще стане, ако попитат това?“. Накрая се получава текст, наподобяващ листовка на лекарства — половината от продажбеното копи е предупреждение, предназначено да се справи с възражения, които повечето потребители нямат.

Разбира се, такова копи би сработило добре за останалата част от твоите потенциални клиенти, но те не са много. При продажбите единственото, което има значение са числата.

Ти кликна на тази статия, защото искаш повече продажби, а не по-малко, нали?

Има по-ефективен начин:

В действителност ясното и ефективно копи може да направи продажба, без да попадне в капана на предупрежденията.

Ето едно практическо и просто правило за осъществяване на повече продажби:

Ако възражението е основно – което означава, че повечето клиенти няма да купят, без да са го изчистили – включи го във главното продажбено копи. Ако възражението е второстепенно, остави го в секцията с често задавани въпроси в долната част на страницата.

Например: „Съдържа ли глутен?“ е основно възражение за компания, която продава хранителни продукти на клиенти с глутенова непоносимост. Отговорът на такова възражение трябва да стои най-отпред, по възможно най-привличащия вниманието начин.

„Но какво ще стане, ако самолетът се разбие?“ не е възражение, което авиокомпаниите трябва да споменат в основното си копи, защото това не е основна болезнена точка за повечето хора, които резервират полети.

Тоест, повече продажби с по-оскъдна информация?

Да, но с едно условие… идеята е първо да дадеш най-важната информация. Тук задачата на копирайтъра е първо да разчисти пътя от големите камъни (основните възражения), който възпрепятстват продажбите.

Малките камъчета (второстепенните възражения) ги събираме и поставяме накуп в друга част от комуникацията, например последваща имейл кампания.

Изтегли ръководство с изключително полезни практически съвети как можеш повишиш продажбите си с минимум 37% посредством Google Ads:

0 0 Резултати от гласуването
Оценка на статията
Абонирай се
Известие за
guest
0 Comments
Вградени обратни връзки
Виж всички коментари