
3 Маркетинг тренда, които не можеш да пропуснеш
- Александра
- Маркетинг хакове
Изкуственият интелект, маркетингът и гласовата търсачка някога бяха амбициозни концепции, граничещи с абсурдното. Днес, това са едни от водещите тенденции в дигиталния маркетинг.
В крайна сметка, ако бизнесът ти възнамерява да остане конкурентоспособен в този претъпкан онлайн пейзаж, трябва да се адаптираш към най-новите иновации.
1. Чатботове

В тази статия ще разгледаме трите най-важни тенденции в дигиталния маркетинг, които не можеш да пренебрегнеш тази година, защото те ще помогнат на бизнеса ти не просто да оцелее, но и да процъфтява в тази епоха на безкрайни маркетингови промени.
Едно от приложенията на разговорния маркетинг са чатботовете. Чатботовете използват AI технология, за да предоставят автоматизирани човешки съобщения на уеб посетителите в реално време:
Проучванията показват, че:
Най-големите предимства на чатботовете за компаниите са 24-часово обслужване (64%), мигновени отговори на запитвания (55%) и отговори на прости въпроси (55%).
Uberall установи, че 80% от потребителите имат положителен опит с чатботовете.
Juniper Research прогнозира, че транзакциите за електронна търговия чрез чатботове ще достигнат 112 милиарда долара до 2023 г.
До 2024 г. Insider Intelligence прогнозира, че разходите на потребителите за търговия на дребно чрез чатботове в световен мащаб ще достигнат 142 милиарда долара – спрямо едва 2,8 милиарда долара през 2019 г.
Много клиенти предпочитат да взаимодействат с чатботове, защото те реагират 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и дават отговори незабавно. Тези виртуални асистенти предлагат изключително добро обслужване на клиентите, като отговарят на очакванията им и автоматизират задълженията ти, освобождавайки времето, което ще изгубиш за по-важна работа.
Тъй като все повече потребители свикват с чатботовете, те ще стават все по-решаващи за положителното клиентско изживяване.
2. Видео маркетинг

Видео маркетингът е една от най-важните маркетингови тенденции днес и вероятно през следващите 5-10 години. Проучване на Biteable установи, че:
60% от фирмите използват видео като маркетингов инструмент.
61% от търговците виждат видеото като „много важна или изключително важна“ част от тяхната маркетингова стратегия.
74% казват, че видеото има по-добра възвръщаемост на инвестициите от статичните изображения.
52% казват, че видеото им помага да изградят доверие с потенциални клиенти.
Когато говорим за видео маркетинг, не мисли само за YouTube. Има много начини да стимулираш по-голяма ангажираност с твоя видео маркетинг. Например, можеш да направиш видео публикация или да започнеш предаване на живо във Facebook, LinkedIn или Instagram.
3. Търсене чрез изображения

Това е нова практика, при която хората могат да качват изображение в търсачката.
Пример за това е – Google Lens
Google Lens е визуална търсачка от Google, която разпознава обекти и забележителности чрез приложение за камера. Какво се случва, когато поставиш снимка на следните елементи:
Дрехи и стоки за дома: Намери подобни продукти и къде да ги закупиш.
Баркодове: Използвай баркод, за да намериш информация за продукт, като например ”Къде да го купиш?”
Книга: Вземи резюме и чети ревюта.
Забележителност или сграда: Разбери исторически факти, работно време и др.
Картина в музей: Прочети за художника и научи повече за картината.
Растение или животно: Намери информация за видовете и породите.
Теми

-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да се възползвате от кратките моменти, в които потребителите вземат решения и по какъв начин се повлияват маркетинговите стратегии?13 ное. 2024 Маркетинг хакове
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите


Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.
Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“
Изтегли ръководство с изключително полезни практически съвети как можеш повишиш продажбите си с минимум 37% посредством Google Ads:
