
Performance Max кампаниите в Google Ads
- Alexandra
- Google реклама
Когато Google за първи път лансираха кампаниите тип Performance Max в края на 2021 година, настроенията около нововъведението бяха смесени. През първите месеци голяма част от Google Ads специалистите бяха по-скоро скептични, поради абсолютно автоматизирания начин, по който работи.

С какво се различава?

Основната специфика на Performance Max e че мястото, където се показват рекламите не е строго определено, като при Sеarch или Display, а по избор на алгоритъма. Обхваща YouTube, Gmail, Search, Shopping, Display. Наподобява Discovery кампанията и замества Smart Shoping (Shoping кампаниите не са налични за българския пазар, но работят изключително добре в други държави.)

Подготви сайта си

Преди да започнеш, не пропускай факта, че за да бъде успешна която и да е кампания в Google, трябва да се погрижиш за страницата на сайта, към която води рекламата. Ако предлагаш продукти, добре е това да бъдат продуктови страници. За да ги оптимизираш така че да постигаш висок качествен рейтинг, използвай ключовите думи, които имат търсене и конвертират в заглавието на продукта. Не пропускай добре структурираното и подробно описание. Създай лесно и интуитивно преживяване за потребителя, докато разглежда, избира и разбира се в процеса на извършване на покупка.
Как да построиш работеща Performance Max кампания?

Въпреки автоматизирания характер на кампанията, можеш да приложиш няколко различни стратегии в управлението й.
1. Създай няколко Asset Groups
Различните Asset групи се явяват като отделни реклами.
Създай отделна Asset група за различните продуктови категории, ако предлагаш много продукти. Или отделна Asset група за всеки отделен продукт.
Сложи съответния линк към категория или продукт. В заглавията и описанията си използвай ключови думи конкретно свързани с продукта, съчетани със снимки на конкретния продукт.

2. Дай информация на алгоритъма с Audience signals
Това са сигнали, които даваш на Google, за да насочиш алгоритъма на какви групи от хора да показва рекламите. Тези сигнали може да се базират на данни от извършени действия на сайта, демографски показатели, групи по интереси, формирани от Google.

3. Покажи на Google кои са хората, които конвертират с Customer match list
Не пропускай да използваш опцията за добавяне на Customer match list. Това е списък с твоите клиенти, които вече са пазарували. Можеш да изтеглиш такъв списък от сайта, като изискванията на Google как точно трябва да изглежда файла са подробно описани в шаблон.

4. Постарай се в написването на заглавията и описанията
Освен да заложиш подходящи ключови думи, не забравяй да поработиш и върху емоционалната страна на текстовете. Функцията на това копи е да продаде клика, а на следващия етап, функцията на сайта е да продава продукта или услугата. Затова направи добро проучване, за да вникнеш в психологията на потребителите, които се интересуват от продукта. Само по този начин думите ти могат да приковават вниманието.

5. Бягай от прекалено рекламните визии
Ако искаш стратегията ти да надхвърли стандартните реклами, които всички са свикнали да игнорират и пропускат, можеш да заложиш на UGC (user genarated content) или снимки на потребители, които са купили продукта или вече го използват. Google форматира всяка снимка в три формата, така че внимавай с подрязването.
Теми

-
Маркетинг на база поведение: Поведенчески данни за създаване на таргетирани кампании = повече конверсии14 ное. 2024 Как да продаваме повече
-
Маркетинг на база резултати: Как стратегиите, фокусирани върху измеримите резултати, помагат на бизнесите да постигнат конкретни цели14 ное. 2024 Психология на продажбите
-
Как Да Оптимизирате Видеосъдържанието си за Максимален Трафик13 ное. 2024 Копирайтинг
-
Как да се възползвате от кратките моменти, в които потребителите вземат решения и по какъв начин се повлияват маркетинговите стратегии?13 ное. 2024 Маркетинг хакове
-
Как да използваме Chat GPT, за да вършим работата си по-добре и по-бързо11 окт. 2023 AI технологии
-
Топ 10 безплатни AI инструменти, които ще те направят по-успешен13 окт. 2023 AI технологии
-
Facebook ъпдейт: "Искаме хората да стоят в платформата, не искаме да кликат върху линкове!"28 ное. 2022 Психология на продажбите
-
Как да изготвим страница "За нас" (About page), която печели клиенти02 дек. 2022 Психология на продажбите


Дигиталности е платформа, която подкрепя предприемачите в България, като предоставя информация и „know-how“ по теми, които кaсаят дигиталния маркетинг. Концепцията на платформата е да помага на хората да взимат решения и да дава практически съвети за реализирането на бизнес. Всяко лице, което получи достъп до платформата се съгласява с условията за ползването й.
Платформата е проект на фондация „ДИГИТАЛНОСТИ“
Тагове

Kак да увеличиш продажбите си с минимум 37%, посредством Google Ads? Изтегли ръководството.
